Doggy

Doggy
Titolec J.Majewska

niedziela, 5 czerwca 2016

Uwaga nowość - portret i eksperymenty

Witam :)
Naszło mnie wczoraj w końcu na rysowanie, chwyciłam za ołówki... ale potem dorwałam jeszcze czarny długopis :D
Miałam zdjęcie ślicznej dziewczyny, więc podłapałam myśl o portrecie, nie jest on jednak taki wierny jak zdjęcie, raczej inspirowany urodą brunetki, trochę nawet powiedziałabym, bajkowy...

Powiem szczerze, że jakoś osobiście bardzo mi się podoba to co wyszło, już dawno nie miałam takiego odczucia co do własnego rysunku :)
 A Wy co o tym myślicie?


Jak mówiłam obrazek w tle był inspiracją, podłapane rysy, układ włosów...
Co ciekawsze, rysowałam już to zdjęcie, ale wcześniejszy efekt jest zupełnie inny, o taki:

Oryginalna fotka wygląda tak:
Trochę pokombinuję jeszcze, pobawię się z tymi zdjęciami, osobę na portrecie można przedstawić na wiele innych sposobów, swoja drogą to może być bardzo inspirujące i fajne ćwiczenie :)
Który lepszy? Może juz czas porzucić ołówki? Brakuje mi w nich kontrastu...

Pozdrawiam ;*

wtorek, 10 maja 2016

Wspomnienia, odnalezione rysunki :)

Hej!
Całkiem niedawno znalazłam segregator ze starymi rysunkami, niektóre mają już nawet 6 lat! Jak ten czas leci... Pomyślałam, że podzielę się tym z Wami :)
Wrzucam parę dla przypomnienia sobie i Wam, to są chyba moje ulubione :) 





Na koniec najnowszy, który miał być "na szybko" ale znów się zadziubałam na parę dobrych godzin, eh... taki tam koteczek, w ramach ćwiczeń, żeby nie zapomnieć jak się rysuję, bo tego się trochę obawiam :)




Tradycyjnie materiały to ołówki od automatycznych hb 0,5mm do tradycyjnych 9 B, na formacie A4, technika: "włosek po włosku" ;)

Na dziś to tyle, pozdrawiam!

poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Ćwiczenia!


Hej,
Dziś kolejny rysunek raczej z tych "szybkich".
Najwięcej zabawy było z włosami, choć i tak nie są dla mnie zadowalające, za mało włosów we włosach ;p za dużo jakiś pasm, ślimaków, ale co tam, od tego są szybkie szkice, jeszcze raz podkreślam, w moim przypadku 8-10 godzinne ;/ 
Ależ ja jestem nie wydajna!
To format A4, ołówki raczej twardsze, automaty hb 0.5mm i oczy pewnie b8 tam było...
Widać w ogóle kto jest na tym rysunku? Nie przykładałam się mocno do podobieństwa, bardziej chodziło mi o włosy i oszczędność ciemnych elementów obrazku, ale chyba widać, jak ktoś zna ;)

Następnym razem będzie kot, a raczej kawałek, na razie mi się podoba jego połowa, ciekawe jak będzie na koniec :)
Na razie jest moc! Oby tak dalej w tym roku szło z rysowaniem ;)
Pozdrawiam :*

sobota, 19 marca 2016

Powrót!

O żesz!...  że kiedy był ostatni post?! jak to możliwe, że tyle czasu nie miałam nic sensownego do zaprezentowania? Po prostu wstyd i hańba :( 
Z góry przepraszam tych, którzy zaglądali i czekali na coś nowego... 

Ostatnio sporo myślałam o tym jak to zrobić, żeby rysunki pojawiały się częściej...
W sumie nie rysowałam prawie wcale przez jesień, miałam jakieś ze 2-3 zamówienia, 
przed Świętami rysowałam słodkiego dzieciaczka, spytam posiadaczy rysunku, czy mogę go tu wrzucić.

A tak ostatnio, w lutym, rysowałam też autko, fajnie się rysowało, ale ile mi to czasu zajęło, to tragedia, łącznie będzie grubo ponad 30 bitych godzin, pamiętam, że jednego dnia tak się guzdrałam, że pół maski i jeden reflektor zajął mi cały dzień! Ok. 8 godz.!
Zaraz ocenicie czy warto było w ogóle :)

Pomyślałam, że fajnie by było podjąć rysunków opartych na wysokim kontraście, gdzie cienie są okrojone w znacznym stopniu, tak jak u tej pani poniżej:




Ten rysunek zajął mi jeden dzień, jakieś 8-10h, w moim przypadku to krótko, szybko namazałam włosy, najwięcej czasu zajęły w sumie oczy, rysy, ogólnie twarz, bo to zawsze się wiąże z proporcjami, co dla mnie jest najtrudniejsze...
Następny rysunek chciałabym jeszcze bardziej kontrastować, może skupić się tylko na oczku/oczach, połówce twarzy czy coś w tym stylu...

Z kolei jeśli dziubię pracę przez 4 dni to wygląda ona tak:



No efekt jest zupełnie inny, samo tło zajęło mi chyba mnóstwo czasu :) Poza tym to jest format A3 a tamten A4, bez tła.
W obu pracach ołówki automatyczne 0.5 mm i miękkie tradycyjne b2-9 i hb.

Myślę, też o próbowaniu z farbami, bo tam jest mniej "dziubania", kreskowania, ale ółówki są prostsze, mniej rozkładania "sprzętu", zastanawiania nad kolorami, czy wyschło, czy nie...

Eh ale przynudzam :)

Także następny wpis pojawi się szybciej, czy jakościowo prace będą lepsze, nie wiem, będziemy oceniać i wyciągać wnioski.

Tymczasem pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

poniedziałek, 4 maja 2015

Farby akrylowe - drugie podejście

Hejo :)
Parę dni temu skończyłam swój drugi malunek farbami akrylowymi.
Mam nadzieję, że uda mi się namalować coś jeszcze, marzy mi się coś związanego z niebem, np. piękny zachód słońca albo gwieździsta noc? 
Bo w sumie najlepiej maluje mi się niebo i chmurki ;p
Zobaczymy, miałam spore plany artystyczne na ten weekend, ale dopiero teraz kończę walkę z anginą ;(



Wiem, że nic strasznie pięknego w tym nie ma, ale postaram się dalej ćwiczyć :)
Format trochę większy od A3

A pierwszy obrazek wyglądał tak dla przypomnienia:

Pozdrawiam :)

piątek, 17 kwietnia 2015

Portret

Po bardzo długiej przerwie pojawia się dziś portret ślicznej dziewczyny :)

Technika: ołówki automatyczne (0,5mm) i tradycyjne o miękkości b 6-9, na formacie a4.

Nie ma co pisać, zdjęcia :) niestety z telefonu :( bardzo fajnie się rysowało...



Wiem, że rzadko pojawiają się nowości, ale długo mi to schodzi, a jeszcze trzeba znaleźć czas na inne rzeczy, pracę czy ruch, ale rysuję chociaż żeby nie zapomnieć jak to się robi ;p

Wytrwałym i cierpliwym dziękuję za śledzenie moich rękoczynów :)


czwartek, 15 stycznia 2015

Kot z charakterem :)

... a raczej kocica - charakterna, chodzi swoimi ścieżkami ;]
Myślę, że widać to w jej wyrazie oczu ;p
Kotek pochodzi z grudniowych zamówień, niestety, tylko ją mogę tu Wam pokazać,
format A3, ołówki różnej miękkości od hb do b9, ołówek automatyczny b2
Fajne zamówienie, uwielbiam takie :)


Niestety, nie udało mi się zrobić lepszych zdjęć. 

Pozdrawiam właścicieli ślicznej kocicy :)

oraz odwiedzających.



poniedziałek, 10 listopada 2014

Loki, fale, czerń i biel

Witam,  
i znów zanim się obejrzałam minęło 1,5 miesiąca eh, jak to zrobić, żeby przyśpieszyć swoje obroty? wymyślił ktoś coś na szybsze rysowanie/malowanie? :)
Marudnie mi to idzie...
Dziś taka o pani, jakość paskudna, bo w dzisiejszym świetle, a raczej mroku nie bardzo ładnie to wyszło, przy żarówce jeszcze gorzej, no ale może coś tam widać.
Miały to być ołówki, ale zbrakło cierpliwości i chwyciłam za pędzelki, taka próba, może się
w końcu wciągnę w farby :)
Próbowałam pokazać pracę pod paroma kątami, jest to format A3, jest farbka akrylowa ale też ołówki.





Inspiracja:
Oczywiście wyszło zupełnie inaczej, może to i lepiej, choć zdjęcie piękne :)

Nie wiem za co tu się zabrać teraz, często sobie myślę ostatnio,  że bez sensu takie przerysowywanie, zero w tym artyzmu, z resztą sama z głowy nic nie narysuję, także tak w ogóle to mam niewiele wspólnego ze sztuką, niestety ;/

sobota, 27 września 2014

Rysunek ciężarówki

Dziś znów auto, tym razem na życzenie kuzyna :)
Rysunek ciężarówki na formacie A3, technika: ołówki wszelkiego rodzaju.
Efekt:

W trakcie:
a na koniec, psiak pilnował żeby zdjęcie dobrze wyszło, ale wyszło jak wyszło :)
Wybaczcie jakość, tak niestety wchodzą zdj z niektórych Szajsungów ;p
Stąd:
http://www3.scania.com/Global/Campaigns/V8%20truck%20range/Gallery/10205-022.jpg
Lubię rysować auta, choć to nie jest takie łatwe i nie udaje się bez błędów, ale fajnie się rysuję ;]
Następnym razem chyba pojawi się jakaś twarz.
Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

czwartek, 14 sierpnia 2014

Narysuj Impalę ;]

Witam zaglądających :)

Dziś rysunek auta - robota żmudna, drobiazgowa i wymagająca dużo cierpliwości, ale również znajomości budowy maszyny (co może trochę u mnie kuleć ;p).
Przyznaję się do wszystkich błędów, krzywości i przekłamań, ale lubię rysować takie rzeczy, bardziej "surowe" kształty niż naturalne (zwierzęta, ludzie) fajnie się tworzy, trochę automatycznie ...

Pewnie każdy fan serialu "Supernatural" próbował chociaż raz narysować
Chevroleta Impalę '67, ukochaną głównego bohatera, tak więc i teraz moja kolej ;)

Efekty przyjdzie Wam ocenić, oczywiście wyobrażałam sobie to inaczej i obiecywałam dużo, ale wyszło jak wyszło.

Format a3, ołówki tradycyjne o miękkości od b4do b9 i mechaniczne 0.5mm hb i b oraz czarna farbka akrylowa 


Oryginał pod linkiem:
http://wallpaperswa.com/thumbnails/detail/20131021/supernatural%20cars%20chevrolet%20impala%2067%20chevy%20impala_wallpaperswa.com_59.jpg

Następny rysunek również będzie w tematyce motoryzacyjnej bo obiecałam kuzynowi ciężarówkę ;]
Dziękuję za uwagę ;]

czwartek, 12 czerwca 2014

Nowości czerwca

O matko to już tyle czasu minęło od ostatniego wpisu! 
Masakra jak mi ten czas leci, a mam tylko 2 małe rysunki, eh czasem sobie myślę jaki to sens, albo raczej dlaczego tak długo mi schodzi...
Nie byłabym sobą jakbym nie dziubała jednego szczegółu za drugim a i tak często wyjdzie nie po mojej myśli...
Dzięki za cierpliwość niektórych ;]
Pierwszy był kotek,  taki nieidealny, zabawa z ołówkami, czarną farbką i zdjęciem z internetu
A potem był portret dla sąsiadki :) małej księżniczki :)
Jedno oczko jakby ciemniejsze wyszło na zdjęciu, ale w realu chyba nie było, nie pamiętam ;]

Rysuję teraz też coś dla kogoś ale chyba nie będę mogła tu pokazać, w miedzyczasie mam w planach Deana Winchestera bądź jego samochód, albo jakiegoś innego kota, czyli to co lubię :)

niedziela, 30 marca 2014

Biały koń - wiatr we włosach :)

Witam,
długo to trwało ale pojawia się dziś nowa praca, 
jest duża - 60cmx43cm, wykonana w głównie farbką akrylową czarną i ołówkami różnej miękkości na brystolu, taka technika w sumie bardzo mi pasuje, daje o wiele głębszy kontrast niż sam ołówek, z tym, że trzeba się namachać żeby wyszły różne odcienie szarości i czerni.

Efekt jest taki:
Inspirowałam się poniższym zdjęciem, które mnie zachwyciło :)
http://republika.pl/blog_sj_3534595/5609507/tr/48.jpg
 Dodam, że praca może być na sprzedaż i tak nie mam gdzie tego wieszać.

Zbliża się powoli urlop, więc mam nadzieję nadrobić trochę rysunki/malunki, zaczęłam dziś kotka, ale dawno nie rysowałam żadnego "ludzia", zobaczymy :)

Dziękuję za odwiedziny i cierpliwość do mnie :)

czwartek, 30 stycznia 2014

Wilczek

Na formacie A4 tak "na szybko", czyli jakieś kilkanaście godzin, nie jest to arcydzieło, nawet troszkę mało realistyczny, bardziej może nawet bajkowy, ale zawsze to jakiś nowy twór :)
Muszę działać żeby nie zapomnieć jak się rysuje ;p
Materiały: tym razem same ołówki, mechaniczny 0.5mm b i tradycyjne od hb do b8, no i gumka niezbędna.
Zdjęcie z neta i tak rysunek  mało przypomina tamto zdj. dlatego nawet nie szukam ;p

Dla tych co pytają zawsze o sierść:
- rysuję włosek po włosku, długą sierść - zaginając lekko kreskę w łuk, krótką sierść - rysując jak płotek - coś takiego \ / \ / \ / \ /
- sierść nakładam warstwami czyli kreskuję kawałek a potem jeszcze raz jakby uzupełniam luki, w przypadku ciemnej sierści warstwy sierści trzeba nakładać kilkakrotnie
- jasną sierść najlepiej rysować cienkim ołówkiem twardym, czyli np. hb, mechanicznym 0.5mm lub 0.3mm (tego ostatniego nie używam)
- jeśli chodzi o białe wąsy, bo dla niektórych to niepojęte jak białe wąsy mogą wyjść na ciemnym rysunku ;p - najpierw obrysowuję kształt wąsa, potem wszystko wypełniam naokoło, a środek tylko poprawiam gumką, niestety pracochłonne ale to chyba jedyny sposób na naprawdę jasne wąsy ;)

Mam nadzieję, że komuś trochę to pomoże, idę szukać nowego zdj. do rysunku ;]

niedziela, 19 stycznia 2014

Audi na tle gór i chmur - już jest ;)

Skończyłam, skończyłam ;]
Tym razem duży format ok 60cmx40cm, fajnie mi się rysowało, chyba mi się spodobało i jeszcze niejedne autko pewnie się tu znajdzie, mam tylko nadzieję, że nabiorę w tym większej wprawy, bo to zupełnie inna technika rysowania niż sierść zwierzaków ;]
Próbowałam dziś porobić zdjęcia i jak zwykle do chrzanu mi to wychodziło, to chyba wyszło ok, chociaż patrzę, że jutro postaram się jeszcze podkręcić kontrast w samy samochodzie, bo razi w oczy ;p
Materiały: ołówki i czarna farbka

Mam na "wykończeniu" portrecik wilka na a4, niedługo wrzucę i biorę się za Impalę z "Supernatural" chyba ;]
Dzięki za odwiedziny, komentarze, cierpliwość i wyrozumiałość ;]
Link do zdjęcia, na podst. którego rysowałam:
https://lh3.googleusercontent.com/-nDl0luuxyyY/TvyovqDgDCI/AAAAAAAADhU/h6c2b8xxaA8/s1680/1.jpg