wtorek, 5 marca 2013

Kilka roboczych zdjęć

Witam,
często prosicie o zdjęcia typu krok po kroku, jak powstawał dany rysunek, zwłaszcza jeśli chodzi o  sierść zwierząt...
Stąd wrzucam parę fotek ostatniej pracy i postaram się wytłumaczyć choć trochę jak to robię :)
Jak widać na początku wygląda to dość pokracznie, proporcje nie zawsze od początku są właściwe, czasem dostrzegam błędy dopiero w trakcie i zaczyna się poprawianie...
Co do sierści:
-rysuję ją zawsze włosek po włosku, zwracam uwagę na kierunek układania się włosa, 
-kiedy sierść jest krótka, rysuję krótkie i gęste kreski (nie lubię tego), jeśli dłuższa, to często trzeba też "wygiąć" kreskę w odpowiednim kierunku, to samo tyczy się długich włosów, choćby w portretach
- zwracam uwagę na cień lub oświetlenie
- jasną sierść lub światło na sierści, rysuję ołówkiem twardszym, np.hb, najlepiej mechanicznym, ja akurat - 0.5milimetrowym, można też rozjaśnić gumką, też jakby pojedyncze włoski
-ciemną sierść miększym ołówkiem, nawet b8-9, ewentualnie uzupełniam mechanicznym b, lub mażę kolejną warstwę miękkiego ołówka, np. gdy sierść ma być prawie czarna
-rysowanie sierści to mozolna robota, nudna (choć dla mnie akurat uspokajająca:), trzeba cierpliwości i czasu
Efekt tu jest akurat taki
Ale przede wszystkim jest jedna podstawowa zasada: ĆWICZYĆ i tak w kółko :)

11 komentarzy:

  1. Bardzo pomocny poradnik :) Uwielbiam malować sierść przez pierwsze 2 godziny, później zaczynam chodzić na skróty, rozcierać... A efekt jest oczywiście duuużo gorszy. Muszę pić meliskę i może kiedyś wytrwam do końca :) Pozdrawiam
    belliaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można sobie rozłożyć pracę na parę dni, w moim przypadku, czasem tygodni ;p

      Usuń
  2. a mi ta jasna sierść nie wychodzi:'(

    OdpowiedzUsuń
  3. A w jaki sposób zrobiłaś tło?

    ~Crushmount

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaczęłam ołówkiem, ale później położyłam czarną farbkę plakatową i wygląda tak o wiele lepiej

      Usuń
  4. hehe, to ja jestem tą panią od zamówienia. Talent genialny, rysunek świetny, Pani Justynka super człowiek, brak słów żeby określić uznanie. PANI JUSTYNKO POZDRAWIAM SERDECZNIE I DZIĘKUJĘ ZA TO ŻE CODZIENNIE PATRZĄC SIĘ NA PANI DZIEŁO NA MOJEJ TWARZY POJAWIA SIĘ UŚMIECH:) ANETA

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne to jest. I bardzo fajnie, że pani pokazuje jak rysować- krok po kroku, bo się można wiele nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :O Cudne!! Takie rzeczy można rysować?? :O Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowity rysunek, sierść wręcz miałoby się ochotę dotknąć tak świetnie odwzorowana! :O Zazdroszczę talentu! Od ilu lat rysujesz? Sama również fascynuje się rysunkiem, ale daleko mi do Ciebie i nie jestem przekonana, że kiedykolwiek osiągnę takie efekty.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A byś mogła nagrać swoje prace krok po kroku? Albo przynajmniej nagraj jak rysujesz skrawek sierści bardzo by mi się to przydało, ponieważ sama chce rysować jak Ty. Też (tak myślę), że mam talent :). A w ogóle ile już lat rysujesz, ale nie zawodowo. I kiedy odkryłaś swój talent?. Tak bym chciała z Tobą porozmawiać na żywo, że aż się tak rozgadałam. Wiele Ci zawdzięczam też bo jesteś moją motywacją do wytrwania z tą ''mozolną pracą o tuż sierścią''. Podziwiam Cię. I bardzo Cię proszę, żebyś nagrała te filmiki i dała LINK'a.
    Pozdrawiam! <33

    OdpowiedzUsuń
  9. Skąd ty człowieku bierzesz takie fajne zdjęcia???

    OdpowiedzUsuń

Doggy

Doggy
Titolec J.Majewska